Räkna med Babar

Jag har börjat jobba lite tidigare på morgonen nu för att därmed sluta tidigare och hinna hem och se familjen lite om kvällarna. Morgonpigg som jag är gör det absolut ingenting, men jag måste erkänna att till och med jag har haft det lite jobbigt att gå upp nu när det är så mörkt.
Idag mötte familjen upp mig på Frölunda Torg för att strosa omkring i affärer lite. Det är lite skönt att göra en liten avstickare så i vardagen än att bara åka hem och stressa med mat och allt annat.

Inskolningen har fortsatt gått bra. Idag sov Mille där för första gången och han hade somnat fort. De hade även varit ute och lekt en stund och då hade han bland annat hunnit att utforskat buskarna och sprungit omkring och lekt själv och med andra barn. Men självklart med fröken i sikte =).
Mille har blivit otroligt pappig nu. Johan kan inte mer än att lämna rummet förrän han springer efter gråtandes. Lite skönt måste jag säga samtidigt som det känns lite konstigt och tråkigt att inte jag är lika populär längre ;).

Vi, Isabelle och jag har precis haft en mysig stund framför nattsagan. Ikväll blev det "Räkna med Babar". Jag är helt torr i munnen efter allt räknande. Inte nog med att hon ska räkna allt som ska räknas utan sen ska allt räknas om och lägga till allt som finns med i bilderna .... Och sen efter det ska vi räkna om allt IGEN fast på engelska =). Hon börjar få ett ganska hyfsat engelsk ordförråd nu.


Imorgon efter jobbet ska jag möta upp mamma på stan för lite provande av bröllopsklänning igen. Sen följer hon med mig hem för att ha Fredagsmys med oss.






Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kommer på Fredagsmys jag också!

2010-01-22 @ 08:51:44
URL: http://mammaannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0