Fin helg!

I Fredags sov barnen hos sin farmor vilken innebär att jag och Johan hade en myskväll. Film, tacos och chips. Riikka var även här och mös med oss. Men jag var trött efter veckan och somnade tidigt. Fast det gör inget, bara tanken på att få ligga kvar i sängen på morgonen och sappa lite på tv:n är guld värt! Jag vaknade inte förrän halv nio och var så utvilad som man bara kan vara. Självklart tog vi oss en frukost på stan på vårt gamla vanliga ställe. Personalen var lite besvikna att inte barnen var med medans vi njöt av att kunna dricka kaffe/thè utan att springa efter nyfikna små troll =).
Vi hämtade upp barnen på Världskulturmuseet där de var slipade på sina kulturella sidor. Hur skönt det än är att få vara barnfri någon gång ibland så är det alltid skönare att få hem dom sen!
Till kvällen svirade jag om från mina myskläder till lite anständigare kläder och träffade upp lite vänner hemma hos Riikka där vi drack hemmagjorda mojitos och skvallrade ikapp.

Idag har vi varit på Ikea för att inhanda sängbord och fina lampor till. Johan var duktig och monterade ihop allt medans jag städade. Tålamod är inte min starka sida så det detta med skruvar, mejslar, hammare, spikar få min kära fästman stå för. Och det blev fint!





Och vår alldeles egna Byggare Bob hjälper pappa att montera.



Framåt eftermiddagen har jag börjat känna mig lite hängig och krasslig men jag hoppas att allt är bortfluget när väckarklockan ringer fem imorgon bitti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0