18 månaders kontroll och på väg att bli blöjfri

Morbror Marcus är på besök. Han kom i Söndags och ska stanna en hel vecka. Johan, Marcus och barnen roar sig bra på dagarna medans jag är inne på min sista arbetsvecka innan semestern.
Igår var de på Liseberg. Marcus vågade inte åka något enligt rykten men barnen åkte lite smått. Dock blev det inte någon flumride som är Isabelles favorit.
Idag var de och åkte Paddan, båten som går genom Göteborg samtidigt som man får veta lite av stadens historia. De ringde när båten var utanför mitt jobb så att jag skulle ställa mig i fönstret och vinka, tyvärr satt jag upptagen så jag missade dom.

Det var på håret att Mille missade sin 18 månaders kontroll idag tack vare oss virriga föräldrar. Men 15 minuter senare än vad tiden var satt så var Johan uppe på BVC med Mille.
Allt gick galant med längd, huvudomfång, vikt och alla de andra förstålesertester som görs. Han var så duktig att läkaren till och med hade kallat honom unik. Sist kom den tråkiga sprutan så klart. Men han kom hem glad ändå med ett litet plåster på sitt söta ben.
En annan stor grej är att han nu mer går på toaletten på morgonen och på kvällen. Snart så kommer vi lägga till en gång mitt på dagen så att han förhoppningsvis är blöjfri när sommaren är slut.

Nu är det bara 5 dagar kvar till vi far upp till Bollnäs för en vecka, sedan hem i några dagar för att sedan åka till Turkiet. Där ska jag och Johan spendera en dag och en natt för oss själva medans farmor är barnvakt så att vi kan få oss en liten (för)bröllopsemester. Det är mycket man vill hinna göra på detta dygn så det är bäst att planera sin dag in i minsta detalj =). Sedan i höst tar vi oss en långweekend till Barcelona för den officiella semestern.


Några bilder från de senaste dagarna:


Melon är gott!


Isabelle vågar äntligen krama kaninerna


Mille åker kaninfärden...


... och både han och Pontus tycker att det är roligt.


Isabelle däremot verkar hellre se sig själv i den lite mer spännande Flumride.


Man får självklart inte missa farfars bilar


Och idag var det på med flytvästen och åka båt med morbror Marcus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0