Dumma geting!

Jag bara avgudar detta väder!! Sätter mig ute varje lunch på bryggan vid jobbet för att få ta del av solen.

Strax innan hemgång idag så ringer min telefon. Det var Isabelle som ringde och ville berätta något. Hon lät väldigt ynklig och berättade att en geting hade stuckit henne i foten hemma hos hennes kompis Alma, när hon var där och lekte med henne och Pontus. Det hade gjort ont men hade efter en stund gått bra.
När jag kom hem så berättade Johan att efter vårt telefonsamtal så blev även Alma stucken och 2 minuter efter det  även Pontus. Så alla 3 barnen blev stuckna inom loppet av ca 10 minuter... Lite ovanligt måste jag säga.
Men nu vet vi att det inte behövs någon oro för allergi och getingar.

De är en lite trio de där småttingarna. Eller som Pontus mamma brukar säga - De tre musketörerna.
Igår fick Isabelle en jättefin födelsedagspresent av Pontus med familj. En eftermiddag med sina vänner på lek och buslandet och därefter middag hemma hos dom.
Hon var överlycklig när hon kom hem. Det var även Mille som snabbt började skrika - "Issa", "Issa", så fort han hörde henne nere i hallen.

Mille ökar sitt ordförråd varje dag. Dagens ord som sades för första gången var "Pesto".
Ja det märks att mamma älskar att hälla i Pesto i maten =).
Jag skulle kunna rabbla ner en hel lista här med ord och meningar som han säger nu. Men jag tror att ni uppskattar att höra honom istället =).






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0