Örebro

Nu har vi lämnat Bollnäs och börjat begett oss hemåt till Göteborg. Men vi stannade till halvvägs, alltså i Örebro, och tog in på hotell. Det känns lyxigt nu när man har semster att bara kunna bestämma hur långt man ska åka åy gången. Och barnen uppskattar det också då bilresan annars blir lång för dom.

Vi har strosat omkring inne i Örebro centrum på eftermiddagen för att sedan åka tillbaka till hotellet för att ta oss ett dopp i spaavdelningen. Men Mille har verkat tappa sin badlust i kalla vatten igen och skriker bara när vi försöker bada. Så han satt mest inlindad i handduk i solstolen medans vi andra simmade omkring ett bra tag.
Så fort vi frågade om han ville komma ner och bada, ruskade han på huvudet och gav oss en surmulen min.

Annars så har vår vistelse i Bollnäs varit helt fantastisk. Vi hann med:

* Massa bad och strand
* Hyra stuga över en natt
* Träffat syster med familj från Värmland som även de var uppe och hälsade på
* Loppis - och en massa fina fynd är köpta
* Fiske
* Utgång med alla mina fina vänner som börjades med ett poolparty hemma hos bästa Åsa
* Tid att träffa alla i lugn och ro. Det behövs verkligen en vecka för att hinna allt


Isabelle fick också tid med morfar för sig själv då hon sov över där i Lördags medans vi andra sov hos min mormor.

Och jag kan verkligen uppskatta hur otroligt fint Hälsingland är på sommaren nu när jag inte bor där. Det har blivit några långpromenader runt om i Bollnäs och lite utanför staden. Och varje gång gick jag och njöt av hur vackert det är.


De fyra musketörerna. Isabelle och Mille med Åsas barn Rio och Juli


Morfar satte upp ett tält som han hoppades att någon skulle sova i


Morfar och Mille med ett sår på näsan


En tur till lekparken


Issa har fångat sin första fisk


Far och son stund





Kommentarer
Postat av: Tova

Vad mysigt ni verkar haft det! Vi har också haft en liten minisemester, med hotell och allt (superskönt!), fast vi åkte till Göteborg ;)

Känns så kul och lyxigt när hale familjen är ledig och kan göra saker tillsammans!

Kramar

2010-07-21 @ 16:16:21
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0