1:a och 2:a maj

Johan var trött efter sin Tysklandsresa igår, och garaget är fullt med öl och vin. Jag har varit på stan varje dag denna helg för att inhandla det sista till bröllopet. Och nu har Isabelle och Mille fina kläder till den stora dagen.
Riikka komöver och höll mig sällskap igår kväll. Vi lagade god mat och kollade på film (Brothers, en mycket bra film!).

Igår när jag och barnen satt på bussen in till stan igår så började Issa prata om vår familj. Så här löd konversationen:
- Mamma, när jag kom ut ur din mage så var det bara du, jag och pappa.
- Ja det stämmer
- Och sen kom Mille. Så nu är vi fyra stycken. Men jag vill att vi ska vara så här många. (Hon tar upp handen och visar fem fingrar)
- Tycker du Issa... Men jag tycker att vi har det bra nu när vi är fyra stycken. Då har jag och pappa mycket tid bara för dig och Mille.
- Men mamma! (Issa tittar på mig som jag skulle vara lite korkad) Jag kan ta hand om bebisen!!
- Jaha kan du det! Men då kan du skaffa dig en alldeles egen bebis när du blir vuxen?
- Jaaaaa! Och den måste också sitta still när man åker buss.



Idag är det Söndag och vilket väder vi har fått! Vi blev bara tvugna att åka in till stan även idag för att äta frukost på uteservering och njuta av solstrålarna och värmen.
Johan hittade även skjorta så nu är hans outfit komplett med.
Barnen har sedan varit ute så gott som hela dagen medans mamman i huset har tagit hand om de tråkiga delarna och städat.


P.S Mille har provat gått på pottan några gånger idag med. Dock har det inte kommit något än. Han har mest gått omkring och pillat sig på snoppen och trivts med att vara bljöfri för ett tag. Och än så länge tycker han att det är roligt att sätta sig där D.S




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0