Årets första dopp

Helgen har bestått av riktigt högsommarvärme så vi packade ihop lite picknick, drog med grannen och cyklade upp till Sisjön igår.
Vattnet var redan varmt där så barnen tog av sig kläderna och började sakta men säkert bada lite, titta på fiskar och springa omkring runt det underbart vackra landskapet som är där.
Jag var rätt sugen själv på att bada, men eftersom jag legat sjuk halva veckan så kändes inte det som en bra idé.
Efter några timmar började jag känna av i kroppen och blev lite svimfärdig så vi packade ihop oss och åkte hem. Johan tog  fram vattenspridaren istället medans jag fick lägga mig och sova ett tag.

Kvällen bestod sedan av besök från Riikka och grillning, film och chips.

Idag åt vi frukost ute och började sedan dona lite på altanen. Mille somnade framåt halv elva och jag passade på att sitta i solstolen för att få lite färg på min vinterbleka kropp.
När han sedan vaknade packade vi på barnen på cyklarna och cyklade in till avenyn.
Vi träffade upp Mariella och åt lite lunch och glass för att sedan trampa hemåt igen. Äventyret blev en cykeltur på sammanlagt cirka 2 mil och det var så skönt. Mina armar är lite brända av solen som gassat på bra medans vi cyklat.


Jag ska lägga upp lite bilder senare ikväll om jag inte somnat med barnen... (Cykelturen satte sina spår i min fortfarande sjuka kropp)

Kommentarer
Postat av: Christina

En liten fotoutmaning: Lägg upp den tionde bilden från bildarkivet och utmana några andra att göra det samma.

2010-05-25 @ 22:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0