Bröllop!

Vilken dag... Vilken lyckad dag!

Morgonen började med att vi skjutsade Issa till morfar (som bodde på hotell) och Mille till mormor. Jag, Åsa och Riikka intog hotellrummet som jag och Johan hade bokat till bröllopsnatten och drack champagne och gjorde oss iordning till lite fnittrande. Vid lunch regnade det ganska mycket men jag brydde mig faktiskt inte så mycket. Det betyder ju ändå tur om det regnar lite på bruden =).
Men så fort det var dags att åka till fotograferingen så slutade det regna och uppehållet höll sig hela dagen.

När vi kom fram till kyrkan började jag få lite puls. Jag frågade ut prästen flera gånger om vad det var vi skulle säga, medans hon lugnande försökte få mig att fatta att det bara är att säga efter henne. När det var 7 minuter kvar innan vigseln skulle börja så trampade vi ut hela gänget och inväntade kyrkoklockorna. Åsa och Andreas (brudtärna och bestman) gick in lite före för att ställa sig på sina platser. Johan gick in när kyrkklockorna började ringa och jag kom in med min pappa när musiken satte igång.
Det var mäktigt och jag vågade knappt titta på någon för då skulle jag börja gråta. Och de hade min pappa redan lyckats fått mig att göra när han såg mig för första gången och fällde tårar.

Själva akten gick bra och brubuketten fångades av de ogifta tjejerna utanför kyrkan (Sofie fångade den självklart =)).
Barnen åkte sedan hem till oss med vår granne som passade dom under natten.

Vi kom upp till festlokalen där välkomstdrink och välkomsttal hölls innan det var dags att slå sig ner för middag.
Maten var jätte god och resten av kvällen bjöds på tal, sjungande tal, möhippedans, bröllopsbingo och fest hela natten lång.
Jag och Johan kom hem till hotellet klockan sex på morgonen, lyckliga och glada.

Tack alla som var med och gjorde vår dag alldeles underbar!!!

Bilder kommer så fort vi fått dom från fotografen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0