Möhippa

Ja helgen blev inte lugn! Jag hade mina aningar om att möhippan skulle vara igår men Johan var duktig på att förvirra mig. Vi var nere och åt frukost på Fröken Olsson och efter det skulle Johan gå in och köpa en kaffe på Cappucino. Vi stod i kassan när jag plötsligt hör ett gäng tjejer börja sjunga "All you need is love" och reser sig upp från ett bord. Jag får lite panik och fattar på en gång att det är mig dom är ute efter. När jag tittar närmare så ser jag alla mina underbara vänner. Tårarna börjar rinna när jag ser att Åsa har kommit ner från Bollnäs och Jenny från Kil. Det värmde verkligen att få ha dom med!

De klädde ut mig och hällde direkt upp ett glas vin då de trodde att jag skulle protestera mot vad de hade i uppdrag för mig. Sen höll det igång hela dagen. Jag började med att få gå in i affärer och låta som olika djur för att få "vinna" en nalle om jag hittade rätt djurläte.
Efter det så stod vi och dansade i kompassen i några timmar till en speciell dans, där jag även skulle få med mig 5 personer att göra denna dans med mig.
5 st tvättlappar från kalsonger från okända män skulle klippas och även fotografier skulle tas med mig och lite olika saker och personer.
Vi hade superroligt och alla uppdrag klarades med bravur!

Sen bar det av till mamma för lunch och lite till vindrickande. Efter maten låste de in mig på toaletten medans de ställde fram olika saker som var och en av hade köpt som var ett minne av mig. Därefter skulle jag gissa på vilken det rätta minnet till den rätta personen var och även förklara historien bakom.

Klockan var redan runt sex snåret efter detta och då gjorde vi oss iordning för restaurang. Men innan vi gick hemifrån så fick vi lite olika instruktioner för det var nämligen dags för lite murder and mystery spel. Detta pågick sedan under hela restaurangbesöket.

Vi åt jättegod mat och drack goda drinkar, skrattade och hade roligt. Vi tog sedan en taxi till avenyn och nattklubb där kvällen avslutades sent på natten.
Och jag fick ha med mig min underbara Åsa hem för en natt, en frukost och en kopp kaffe innan det var dags att skjutsa henne till tågstationen idag. Men nu är det bara 5 dagar kvar tills jag får träffa henne och alla andra igen!


Här kommer lite bilder från dagen:



















Kommentarer
Postat av: Christina

Underbart ju! :-)

2010-05-13 @ 08:39:52
Postat av: Karin

Å vad härligt! Jag har en känsla av att mina kusiner kommer att röva bort mig för möhippa vilken dag som helst nu, kan inte låta bli att vara lite nervös:)

2010-05-13 @ 09:11:47
URL: http://pruebalo.webblogg.se/
Postat av: Sara och tove

Va fin blogg!!puss o kram!!

p.s titta in på min blogg!!

2010-05-13 @ 09:33:33
URL: http://tidningenjeans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0