Projekt

Även fast vintern börjar komma och frosten låg kvar extra länge på gräsmattan denna helg, så tog solen över, utan ett moln på himlen och gjorde den helt fantastisk. Man ville knappt gå inomhus.

Johan tyckte jag behövde rastas i Lördags så vi åkte runt på olika loppisar. Vi hittade ett jättefint köksbord som jag har målat vitt. Nu ska jag bara hitta 6 fina stolar till. Jag älskar att gå på loppisar och hitta något man ser potential i.

På eftermiddagen fick vi besök av Jasmin med familj. Jag och Jasmin var inte sena med att bestämma träff hemma hos dom i Kungälv och äta lite middag, dricka ett gott glas vin och sova över. Vi packade ihop oss hela familjen och var redo att åka en timme senare.
Barnen hade så roligt tillsammans och blev vakna väldigt länge.

Vi mammor tog oss en långpromenad runt Kungälv när vi vaknade i Söndags innan vi åt god frukost för att familjen Wikman sedan skulle bege sig hem till Eklanda igen.
Vi hann precis upp på vår garageuppfart när Helena ringer och vill ta en promenad i Änggården. Issa och Mille skulle på barnkalas hos kusin Noah så detta var ett ypperligt tillfälle att ta tillvara på dagen och passa på att träffa ännu en kär vän.
Det var så vackert att gå där bland alla höstfärger. Tyvärr hade vi ingen kamera med oss så jag får behålla den vackra bilden kvar i mitt minne.
Hemma efter ytterligare en promenad och massa prat så ringer Riikka och undrar om hon får komma förbi.

Hur tur har inte jag som får träffa 3 av de finaste människorna på en och samma dag??!!

Mitt inredningsfinger hade inte mättats av köksbordet, så att när vi skulle hämta barnen på kalaset var vi och köpte golv till hallen.
Så idag efter jobbet har jag målat färdigt hallen, Johan har lagt golv, Issa har haft sin kompis här och Mille... ja vad ska man säga att han har gjort? Ja just det, han har: Doppat händerna i målarfärg, kladdat ner pappas Iphone med målarfärg, gjort sönder Issas pärlhalsband så det flög tusen pärlor över hela köket, hällde en hel kryddburk i kycklinggrytan när han skulle hjälpa mig göra mat, hällde ut hela sin flaska välling i vår säng...

Var det någon som sa att killar är lite vildare än tjejer?! =)

Mille har tyvärr också hunnit haft problem med örat igen. Vi var hos läkaren i Fredags men slapp pencillin som tur var.
Han var så söt när vi hoppade av bussen väl hemma igen. Då säger han: "Hejdå bussen! Tack skjutsen!"
Min lilla, lilla söta kille som egentligen är stor ( Men tyst, säg inget till mig för jag är i förnekelse). Det är ändå 2 månader kvar till han blir två år =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0